We are coming!!




Nilai sebuah ukhuwah itu bukan terletak hanya pada sehelai kain,
Perasaan itu lebih daripada ikatan sebuah persaudaraan,
Suatu hari nanti jika aku tidak dapat bersamamu,
Berjuang demi islam,
Aku cuma harap ketika ini aku mampu untuk menyampaikan walaupun hanya sepatah kata,
Agar dapat membuka minda semua,
Supaya sedar dan bangkit,
Bukan hanya kata tapi hilang begitu saja.

Perbualan aku dengan pak cik jual mafla palestine ni

Aku: Pak cik saya nak satu mafla ni? berapa?
Uncle: Harga sama tapi beli la yang besar ni barulah semangat...(kalau besar tu dah boleh buat shawl dh)
Aku: X pa pak cik saya nak yang kecil ni jer sebab semangat tu bukan terletak pada kain ni tapi dalam
         hati saya..
Uncle: Terdiam.(.mesti dalam hati cakap aku ni kurang ajar kan..kan..)

No comments:

Post a Comment