Gagah kah saya???



Dalam dunia ini aku sering terleka,
Menikmati indahnya dunia,
Sehingga aku terlupa akhirat tetap ada.

Gagahkah aku,
menempuh jalan yang berliku,
walaupun aku tahu aku sebenarnya tidak mampu.

Tudung ku belek rapi,
Menyingkap siapa diri ini,
Manusia yang hanya memikir duniawi,
Lahirlah keinsafan dalam diri.

Kata-kata dan rasa tidak mampu mengubah segalanya,
Aku harus mencari apa yang aku ada,
Agar aku dapat menilai dimana aku sebenarnya,
Jika dibandingkan dengan Allah yang maha esa.

Berjalan aku dengan rasa sayu,
Kaki ku menapak layu,
Air mata berderai pilu,
Mengenangkan dosa yang  beribu.

Ku mencari sinar cahaya,
Buat menerangi diri dan keluarga,
Ku temui jalan bahagia,
Tapi tidak sekali-kali aku berbangga,
kerna takut hilang dalam sekelip mata.

created by: Leya Jamal..

No comments:

Post a Comment